Jumaat, 4 Januari 2013

Ada azam baharu ke?

Selamat Tahun Baharu 2013!!!

Rasanya belum terlambat untuk Opec ucapkan "Selamat Tahun Baharu 2013" kepada semua yang membaca blog Opec ni. Dan seperti biasa, pasti kita sering ditanya apakah azam kita pada tahun ini. Macam-macam yang diutarakan. Ada yang nak beli kereta, beli rumah, capai target simpanan, pergi bercuti ke Eropah dan macam-macam lagi. Ada juga yang berazam untuk mendirikan rumahtangga. Alhamdulillah. Tak kurang juga Opec sendiri, ada azam yang terbaharu.

Azam baharu, memang la azam juga, tapi bagaimana pula dengan azam pada tahun lepas? Adakah tercapai sepenuhnya? Atau sebahagian sahaja? Atau juga tak tercapai langsung?

Memasang azam memang bagus, tapi bukan sekadar cakap-cakap kosong sahaja. Perlulah ada usaha agar apa yang diimpikan itu tercapai. Bukan sekadar formaliti sahaja. Setiap tahun baharu, ada azam baharu. Tetapi tidak pernah direalisasikan. Bukan kerana tak mahu capai, cuma kadang-kadang azam itu sekadar ikut-ikut. Orang lain ada azam, kita pun nak juga. Ada juga yang sebenarnya terlupa apa azam yang telah diikrarkan untuk dicapai. Sedih!!!

Jadi, untuk tahun ini, usahakan agar azam kita tercapai.
Renung-renungkan...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan